Verkeer je in heftig vaarwater? Ben je gespannen? Ervaar je stress? Sta je voor een spannende keuze of opdracht? 
Wees je bewust van je adem.
Adem is leven.

Bij spanning, stress, angst, druk en gehaast zijn, adem je oppervlakkiger en hoger in de borst. Dit geeft spanning in je lichaam wat pijnklachten kan veroorzaken. Denk aan nekpijn, rugpijn, hoofdpijn, buikpijn. Ook ervaar je bij een hogere ademhaling meer onrust in je hoofd. Veel gedachten die heen en weer schieten, je raakt sneller in paniek, je piekert en maakt je zorgen. 
Niet handig! Want wanneer je voor een keuze staat, of wanneer je een belangrijke of moeilijke opdracht of taak gaat uitvoeren dan is het fijn dat je vertrouwen voelt, dat je helder kunt denken en je fysiek sterk voelt. 

Door je bewust te worden van je lichaam en de adem beweging, kun je je gaan ontspannen en je adem omlaag brengen.
Neem een moment voor jezelf om de onderstaande ademoefening: ‘Adem Voelen’ eens uit te proberen.

Adembewustzijn is een belangrijk onderdeel binnen mijn coaching op weg naar meer rust, vertrouwen en plezier.

Ik deel deze oefening ook graag met jou. Zoek een plek waar je even lekker kunt liggen en niet gestoord wordt.
Geniet er van!

Wil je hier meer over weten? Ik begeleid je hier graag bij.

Voel je vrij je reactie te geven of een vraag te stellen via het contactformulier.